Økonomi- og administrationschef

Økonomi- og administrationschef

til fortsat transformation af Mark & Wedell A/S

 

Mark & Wedell A/S (M&W) søger en Økonomi – og administrationschef til en nyoprettet funktion som skal bistå Mark & Wedells to nye ejere med at fortsætte den igangværende hastige transformation af den snart 50 år gamle virksomhed.

Mark & Wedell

M&W er en international produktionsvirksomhed og afsætter sine anerkendte ingeniørløsninger til en voksende kundekreds gennem tre forretningsområder: M&W JAWO Handling tidl. ejet af FLSmidth (prøvetagningsudstyr til mine-, metal og cementindustrien samt procesvirksomheder), M&W Asketeknik (måle- og monitoreringsudstyr til kraftværker) samt M&W Big Science (strømindføringer til Big Science og industri). Som et særskilt og separat forretningsområde udfører M&W underleverandørarbejde for en række velrenommerede danske virksomheder.

40+ medarbejdere baseret i Kvistgaard ca. 35 km nord for København udvikler, producerer, sælger og installerer ingeniørmæssige løsninger af høj kvalitet. M&W har således alle led i værdikæden in-house på samme matrikel. 80% af omsætningen er i form af eksport til det øvrige Europa, Nordamerika og Fjernøsten.

Blandt virksomhedens værdier er kundefokus, flad ledelsesstil og delegering af ansvar samt motivation af dygtige medarbejdere. Se mere på www.m-w.dk.

Med direkte reference til den ene af selskabets to ejere vil dine ansvarsområder være:

  • Økonomi og Regnskab med afsæt i Dynamics 365 Business Central fra 2018 som skal implementeres fuldt ud i form af konsolidering i Power BI, udvikling og drift af månedsrapportering – herunder løbende fremskrivninger, lønsomhedsanalyser af underliggende forretningsområder samt på produkt- og kundeniveau. Udvikling og drift heraf vil ske i samarbejde med eksterne servicepartnere. I 2019 forventes implementering af Document Capture 365 samt system til elektronisk time- og sagsregistrering. Bogføringen håndteres i samarbejde med en af selskabets øvrige medarbejdere og kan på sigt outsources såfremt dette skønnes hensigtsmæssigt.
  • HR administration dvs. løn- og personaleadministration, kontakt til Dansk Industri, løbende opdatering at ansættelseskontrakter, indberetning til skat etc.
  • IT administration af den nuværende Microsoft Office 365 løsning hosted i skyen (ligeledes fra 2018) dvs. bindeled mellem selskabet og vor eksterne IT leverandører hvortil IT funktionen er outsourced.
  • Bank og Trade finance: Udarbejdelse af Letter of Credits og garantier sammen med nuværende bankforbindelse og på sigt finansieringsydelser via EKF.
  • Forsikringer: Overblik over forsikringer og løbende kontakt til forsikringsmægler.

Du bliver et centralt bindeled i en mellemstor dansk virksomhed mellem selskabets to ejere, salgsafdelingen samt chefen for Projektafvikling, og kommer tæt på beslutningerne. Stillingen er ideel for en dynamisk, ambitiøs og forandringsorienteret person som ønsker at være primus motor for den igangværende digitalisering, professionalisering og hastige transformation af M&W. Det er tanken, at den rette kandidat vil indgå i Ledergruppen.

Din profil og konkrete arbejdsopgaver

Du har minimum 3-5 års erfaring fra en lignende funktion. Din uddannelsesmæssige baggrund er cand merc aud., cand merc (FIR), HD eller tilsvarende kandidatuddannelse. Det er ikke et krav, at du har erfaring med alle ovenstående
ansvarsområder, da Økonomi- og Regnskabsfunktionen vægter tungest.

Du skal have forståelse for og erfaring med:

  • Kontakt til og udarbejdelse af materiale til revisor i forbindelse med årsrapporten
  • Budgettering og fremskrivninger
  • Månedsrapportering – herunder afstemning, periodisering samt afvigelsesanalyser
  • Debitor, kreditor og likviditetsstyring
  • Momsafstemning og angivelse
  • ERP system og gerne Business Central (NAV)
  • Lønadministration
  • ”Superbruger” i excel og power point
  • Du er ansvarsbevidst og har sans for detaljen men evner samtidigt at bevare et strategisk og helhedsorienteret perspektiv
  • Du er teamplayer med gode samarbejdsevner på alle niveauer i organisationen
  • Du besidder en evne til at fungere praktisk med mange bolde i luften og bevarer overblik og sund fornuft også i travle perioder
  • Du er god til at formidle dig på skrift og i tale på både på dansk og engelsk
  • Erfaring fra en produktionsvirksomhed af teknologiske løsninger er en fordel.
  • Løn efter kvalifikationer

Interesseret?

IMC Business Consulting A/S håndterer rekrutteringsprocessen for Mark & Wedell A/S. Ønskes yderligere oplysninger kontakt da venligst Thomas Okkels på tlf. 53 73 17 60. Kan du se dig selv i ovenstående, så send dit CV til job@imc-consulting.dk

Comments are closed